Als het systeem voorrang krijgt, ben je de menselijkheid kwijt

Via de FB-pagina van Gaaf Kind probeer ik mensen wakker te schudden waar de schoen wringt in onderwijsland, de hulpverlening en de politiek. Doordat ik met Democratisch Onderwijs in aanraking kwam, is mijn visie op onderwijs en op het labelen van kinderen 180 graden gedraaid. Mijn eigen kind past niet in het reguliere gedwongen onderwijs. Hij leert autonoom en op eigenWijze.

 

Ik zoek naar verschillende oplossingen voor kinderen die zich anders ontwikkelen dan de norm. Thuisonderwijs, onderwijs op maat, innovatieve scholen, ervaringsgericht leren van het leven zelf behoren allen tot de mogelijkheden. Mogen zijn wie je bent vind ik heel belangrijk en negatief of positief labelen is m.i. niet helpend. Ik ga uit van de kracht van ieder kind en elke verandering begint bij mijzelf.

 

Ik heb veel kritiek op het onderwijssysteem vanwege de hiërarchie. Er wordt te veel van bovenaf bepaald wat goed is voor een kind terwijl we allemaal gelijkwaardig zijn.

Daarom vind ik een dialoog zinvoller dan een discussie. Laten we luisteren naar elkaar en vorm dan je eigen mening. Stel kritische vragen en vraag door. Probeer je in de ander te verplaatsen. Wat zie jij en ik (nog) niet?

Ik geloof niet in de maakbaarheid van de mens. Je wordt geboren als een volmaakt wezen en alles en iedereen is met elkaar verbonden.

Mede door de Corona vindt er een massaal ontwaken plaats. Duidelijk wordt dat de mensheid stelselmatig dom gehouden wordt. Maar het gaat allemaal veranderen, alles komt aan het licht.

Mondkapjes beschermen ons niet. Het is een gedragsexperiment waarbij het uiteindelijk gaat om de onderwerping van de mens. Ik zie allerlei paralellen die deze onderwerping bewerkstelligen.

Het zit in ons onderwijssysteem (indoctrinatie), jeugdzorg (DSM), ons rechtssysteem, ons geldsysteem (banken en grote bedrijven), de media (censuur), de politiek (democratie of dictatuur) en in onszelf.

 

Christina von Dreien (20 jaar) uit Zwitserland, vertelt in haar boeken waarom de omstandigheden op Aarde op dit moment zijn zoals ze zijn en in welke positieve richting de wereld zich kan ontwikkelen. Daarmee geeft ze ons vertrouwen en hoop op een toekomst waarin we in en buiten onszelf vrede ervaren en versterkt ze ons gevoel dat alles ondanks alle sombere voorspellingen uiteindelijk goed zal komen.

 

Boek Christina von Dreien: Uiteindelijk komt alles goed. Hoe we zelf een volmaakte wereld kunnen schappen. 

 

 

David Icke vraagt zich af waarom er zoveel ongemotiveerde jongeren in de wereld zijn.

 

"The educationsystem is as it's currently operates on and as it currently delivers it's information is deeply, deeply boring to most kids. 

We should inspiring kids, not boring them to death.

They are not thaught critical thinking, questioning everything to see if it stands up to scrutiny instead of accepting it on. Not questioning it because its comes from authority.

It's critical thinking what we need. Questioning population, what any system off control doesn't want."

 

David Icke gaat verder in op vrijheid van meningsuiting. Dit filmpje is de moeite waard om te bekijken.

 

 

De spelregels van dit Universum

Ieder mens heeft een eigen vrije wil, waarbij elke ziel verantwoordelijk is voor zijn acties. Zelfbewustzijn en zelfbeschikking zijn de belangrijkste lessen die geleerd moeten worden. Vrije wil impliceert een keuze.

Je moet je ook bewust worden van de duistere krachten die ons in hun greep hebben. De meeste mensen leven liever in ontkenning dan het monster in de ogen te zien. Duisternis is niet alleen om ons heen maar zit ook in onszelf. De kunst is om het spel te blijven zien voor wat het is, zonder er in meegezogen te worden.

Uit: Time Bender van Tijn Touber waarin Tijn zich afvraagt of het niet tijd wordt om wakker te worden om onszelf te herkennen en de tijd in ons voordeel te buigen.

 

Thuiszitters

Veel kinderen/jongeren willen en kunnen zich niet langer aanpassen aan het onderwijssysteem en komen thuis te zitten. Zij blijven trouw aan zichzelf en gaan zelf op onderzoek uit. 

Velen van hen zitten al jaren in een lockdown. Ze hebben geleerd om naast vriendschappen, alleen te zijn. Zij hebben geleerd zichzelf te vermaken, te zoeken naar informatie die zijzelf interessant vinden. Ze gaan meer reflecteren op zichzelf en ontwikkelen een ruimer bewustzijn.

Zij leren van het leven zelf, zijn kritisch en authentiek.

 

Neem een voorbeeld aan Pippi

Pippi past zich niet aan. Ze is volledig zichzelf, speels, blij, compassievol en dankbaar. Je zou kunnen zeggen dat dat zij een hoge energie trilling heeft. Ze probeert anderen geenszins te overtuigen en zoekt niet ten einde raad naar vrienden. Ze is tevreden en perfect in balans.

 

Vera Ingeborg beschrijft welke eigenschappen Pippi heeft. Ik heb ze vrij vertaald. De eigenschappen van Pippi kunnen helpen om meer in balans met jezelf te komen.

 

Spelen

Ze is kinderlijk en speels. Ze verkent haar omgeving zonder te oordelen. Zij neemt gewoon waar wat er om haar heen gebeurt en geniet van de ervaringen. Ze is nieuwsgierig om te leren en houdt van avontuur. Ze geniet van dansen, zingen en creëren en met haar vrolijkheid steekt zij anderen aan. 

 

 

Vrij van angst

Pippi woont alleen in haar Villa Kakelbont maar zonder angst. ’s Nachts of wanneer ze weg is, laat ze de deuren open zodat iedereen binnen kan komen, zelfs wanneer dieven komen om haar tas met goudstukken te stelen. 

Sterk

Ze is ongelooflijk sterk maar misbruikt nooit haar kracht. Ze zet haar kracht alleen in voor een goed doel.

Goed voor jezelf en anderen zorgen

Al leeft ze als kind alleen, ze zorgt goed voor zichzelf, voor haar dieren en voor haar huis. Ze schrobt haar huis, weet hoe ze moet koken en bakken en geniet van haar brouwsels samen met haar aapje meneer Nilsson en  kleine Witje haar paard. Zelfs de muis die bij haar woont krijgt met kerst een eigen kleine kerstboom.

Vrouwelijk en mannelijk

Zowel het vrouwelijke als het mannelijke is bij Pippi in balans. Ze is net zo goed meisje als jongen.

Kwetsbaarheid

Pippi toont haar kwetsbaarheid en laat haar ware gevoelens zien. Ze weet precies wat ze wil en de dingen die zij doet, doet zij zonder behoefte aan controle.

Compassie

Pippi ziet het goede in iedereen. Zelfs boeven die meerdere keren haar geld proberen te stelen, vergeeft ze. Ze krijgen eten en een paar goudstukken.

Delen

Pippi deelt haar liefde, levenslust en geld. Ze heeft veel vrienden en ze zijn allemaal gek op haar. Het maakt haar absoluut gelukkig om haar overvloed met anderen te delen. Ze koopt snoep en speelgoed voor alle kinderen en geeft met kerst iedereen een cadeautje.

Geen verwachtingen

Pippi leeft compleet in het nu en heeft geen verwachtingen. Ze laat zich iedere dag verrassen door wat het leven brengt. Ze weet dat elke dag opwindend is, zonder dat zij daar een plan of controle hoeft te hebben.

 

 

Flow

Pippi volgt haar hart en intuïtie. Ze is zorgeloos en vertrouwt op de flow van het leven. Elke dag is anders en ze houdt van het onvoorspelbare omdat ze weet dat iedere dag magisch is en vol zit met verrassingen.

Creatief

Pippi is heel creatief. Ze houdt van tekenen, nieuwe woorden bedenken, bakken, uitvinden en dingen maken. Zo maakt zij een vliegtuig, een vlot en schrobt zij de vloer met borstels onder haar voeten.

Houden van jezelf

Pippi is heel zelfverzekerd en zet zichzelf op de eerste plaats. Ze houdt van haar rode haar en haar sproeten. Als ze bij de apotheek een aanplakbord ziet om van je sproeten af te komen, gaat ze naar binnen om de eigenaar van de winkel te vertellen dat sproeten hebben niet erg is, ze zijn juist mooi en ze houdt ervan.

Authentiek

Pippi is helemaal zichzelf. Ze speelt geen toneel en probeert ook niet aan andermans verwachtingen te voldoen. Het maakt haar niet uit wat anderen over haar denken, ze doet gewoon haar ding. Of het nou gaat om dansen op straat of het dragen van te grote schoenen, het dragen van twee verschillende kleuren kousen of dat ze haar vinger in een stuk taart steekt op een high tea party, ze doet gewoon zoals ze is.

Vrijheid

Pippi is onafhankelijk van anderen. Ze is aan niemand wat verplicht. Ze is compleet vrij en kan doen wat ze zelf wil. 

Verbonden met de aarde en de natuur

Pippi voelt zich verbonden met de aarde en de natuur. Ze spendeert veel tijd buiten en ze behandelt bomen, planten en dieren met een diep respect.

Onvoorwaardelijk lief hebben zonder oordelen

Pippi heeft geen oordeel over anderen. Of het nou een directrice is van een weeshuis die haar onder controle probeert te krijgen, of boeven die haar geld willen stelen, ze oordeelt niet over hen. Ze inspireert ze en laat hen de andere kant van de zaak zien.

Ze houdt onvoorwaardelijk van haar vader en moeder zonder dat ze zich aan hen vastklampt. Haar moeder is in de hemel en haar vader op de verre Zuid zee. Ze weet dat haar moeder er nog steeds voor haar is en ze praat veel met haar. Als haar vader haar komt bezoeken, laat ze hem daarna zonder verdrietig te zijn weer gaan en ze weet dat zijn liefde voor haar blijft bestaan en dat hij altijd weer terug komt.

 

Samen en alleen zijn

Pippi heeft er geen probleem mee om alleen  te zijn. Ze vindt het heerlijk om alleen te spelen en te creëren maar geniet er ook van als er anderen zijn.

 

Bewust-er-mogen-zijn

Door de puurheid van Pippi, mijn eigen kind en de kinderen/jongeren waar ik mee werk te gebruiken als spiegel, ben ik als persoon meer bewust in het leven gaan staan. Ik hoop dat zulke mooie pure kinderen jou ook mogen verrijken en inspireren.

 

Hieruit voortvloeiend ben ik van mening dat:

 

1. Je mensen niet kunt verplichten een mondkapje te dragen.

(vrije wil, keuze vrijheid, zelfbewustzijn, zelfbeschikking)

2. Het niet aan de regering is om te bepalen dat kinderen op school getest worden. Het zijn de wettelijke vertegenwoordigers die dit doen.

(vrije wil, keuze vrijheid, zelfbewustzijn, zelfbeschikking)

3. Geen vaccinatieplicht

(vrije wil, keuze vrijheid, zelfbewustzijn, zelfbeschikking).

 

Je hoeft het natuurlijk helemaal niet met mij eens te zijn. Ik heb zelfs liever van niet. Ga zelf op onderzoek uit en stel zelf vragen. Iedereen heeft zijn eigen waarheid. Dat is helemaal goed.

De ander proberen te overtuigen heeft geen zin. Bekijk de zaak vanuit verschillende standpunten zodat je niet onwetend blijft. Een onwetend mens is makkelijk te beïnvloeden, te manipuleren, te sturen.

Op internet vind je genoeg informatie om je erin te verdiepen en zeg niet achteraf: 'Ich habe es nicht gewusst.'

 

Adolf zei:

"De beste manier om de controle over een volk te krijgen en ze volledig te controleren, is door telkens een beetje van hun vrijheid af te nemen, de rechten uit te hollen met duizend kleine en bijna onmerkbare reducties. Op deze manier zullen de mensen die rechten niet zien en vrijheden worden verwijderd tot voorbij het punt waarop deze veranderingen niet ongedaan kunnen worden gemaakt."

 

Lieve mensen, we zijn allemaal één. We zijn allemaal met elkaar verbonden. Laten we daarom geen verdeeldheid zaaien want dat is precies waar ze op uit zijn.

 

Wat kunnen we wel doen?

1. Leef in overgave, tevredenheid, nederigheid en vertrouwen.

2. Respecteer elkaars mening

3. Houd je trilling hoog, doe dingen waar je blij van wordt

4. Leef als Pippi, dus....

 

  • Blijf vrij van angst
  • Wees moedig en sterk
  • Zorg goed voor jezelf en anderen
  • Blijf in balans
  • Wees niet bang om je kwetsbaar op te stellen
  • Heb compassie met anderen
  • Deel met anderen
  • Leef zoveel mogelijk in het hier en nu
  • Volg je hart en je intuïtie
  • Wees flexibel en creatief
  • Houdt van jezelf
  • Wees authentiek
  • Blijf onafhankelijk van anderen
  • Blijf verbonden met de aarde en de natuur
  • Heb onvoorwaardelijk lief en oordeel niet over anderen
  • Neem genoeg tijd voor jezelf
  • Verbind je ook met anderen

De facebookgroep Gaaf Kind wil ik verder niet bombarderen met nieuws over Corona, vaccinatieplicht en de PCR-test. 

Wie wil kan daar zelf een aparte groep voor aanmaken of sluit je aan bij bijvoorbeeld NL staat op.

 

Keep up the good fibes!!!

 

 

Ingrid Verkuil.


 

Contact:

ingridverkuil@gmail.com

 

06-17116863

 

Uilenpad 8

3722AW Bilthoven

 

Facebook: Gaaf Kind (openbare groep)